צרו קשר

כתבו לנו איך נוכל לעזור

בחירת הנושא הנכון עבור פרוייקט הגמר שלך

בבואנו לכתוב את פרויקט הגמר שלנו בתואר הראשון והשני, סביר שייקח לנו הרבה זמן להגיע לכתיבה, או למחקר עצמו. זאת היות וייקח לנו זמן רב להחליט על מה בכלל נרצה לדבר במהלך המחקר שנעשה. אנו כאן כדיי לתת לך כמה טיפים שיכולים לעזור עם בחירת הנושא הנכון עבור פרוייקט הגמר שלך. 

 

מהו פרויקט גמר?

פרויקט גמר בתואר ראשון (סמינריון) או בתואר שני (תזה) לרוב מכליל בתוכו את מירב המידע, או לחילופין הכלים, שרכשתם במהלך הלימודים. בעזרת כל הידע שצברתם תוכלו לשאול שאלה שהיא בעצם הנושא, והיא גם בעצם מעין הצעת מחקר, או השערה שתצטרכו להוכיח או לגבות באמצעות מחקר. לפרויקטים אלו משקל רב בציון הסופי של התואר והרבה פעמים כאשר יוצאים לשוק העבודה שואלים על הנושא בו נכתבה העבודה, לכן יש לה חשיבות גדולה. 

 

איך מתבצע תהליך בחירת הנושא?

ובכן, אם באמת לוקח לכם הרבה זמן לבחור נושא, אז אנו כאן להסביר לכם שצריך לעבוד הפוך. לפעמים הנושא העיקרי, משמע ההשערה שלנו, לעבודה יבוא בכלל באמצע או בסוף, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לכדיי נושא:

שאלו שאלות

אם אתם אפילו לא בכיוון של נושא, התחילו לשאול שאלות. בדקו את החומר הנלמד רטרו-אקטיבית והכינו רשימה של תחומים שמעלים בכם תהיות או שאלות.

מאגרים 

עם השאלות שלכם, לכו לספריה או לספריה הדיגיטלית ומצאו עבור כל שאלה מאמר שקשור אליה. במידה ולא מצאתם מאמר עבור שאלה מסוימת אז בעצם צימצמתם הרגע את הרשימה שלכם ואפשר להתקדם. 

התחילו לענות על השאלות 

לאחר שקראתם בכמה תחומים, התחילו לכתוב. זרקו את ההשערות שלכם על גביי קובץ ותריצו מלל. לאחר מכן, עזבו את הקובץ וחזרו אליו מחר ופתאום תראו כיצד הדברים מתבהרים ואתם מתחילים כבר ממש לבד לבצע עריכה לטקסט. סביר כי ההשערה הסופית, תגיע בכלל באמצע או בסוף כשהמלל כבר מוכן.  

 

האם ניתן לקבל סיוע בכתיבת פרויקט גמר?

במידה ואתם מתקשים במציאת נושא, או צריכים ליווי, ניתן לקבל סיוע בכתיבת פרויקט גמר אצל גרייד פקטורי ובכך להיות בטוחים שאתם בכיוון הנכון. 

 

לסיכום

אז מה כוללת בחירת הנושא עבור פרוייקט הגמר שלך – עבודה בשלבים, והיכולת לגשת לבקש עזרה.  

מידע נוסף מרחבי האתר

צרו קשר

כתבו לנו איך נוכל לעזור